Ugrás a menühöz Ugrás a tartalomhoz
2012. május 25., péntek - Orbán
Afrika napja (Afrikai Egységszervezet, 1963)

Öt éves korig tilos a tévé

2010. május 4.  18:10
Óvniuk kell a szülőknek a kisgyerekeket a túl sok tévézéstől, mivel az hosszú távon passzivitáshoz és túlsúlyhoz vezethet – állítják egy friss kutatás alapján kanadai és amerikai tudósok.

A felnőtteknek mindenekelőtt az első években kell távol tartani gyerekeiket a televízió képernyőjétől. Azok a gyerekek, akik naponta több mint két órát töltenek a tévé előtt, tizenévesen kevésbé voltak mozgékonyak, passzívabbak voltak a tanulásban – különösen a matematikával gyűlt meg a bajuk – és kövérebbek voltak társaiknál – derült ki a hosszú távú kutatásból, amelynek eredményeit az Archives of Pediatric & Adolescent Medicine című tudományos folyóiratban ismertették.

„A kora gyermekkor döntő időszak az agy fejlődésében és a viselkedés kialakulásában” – fogalmazott Linda S. Pagani, a Montreali Egyetem kutatója, a tanulmány vezető szerzője. A szakember kanadai és amerikai kollegái segítségével 1314 québeci gyerek életét követte nyomon éveken át. A felmérés alatt a szülők naplót vezettek csemetéik tévézési szokásairól. A kutatásban 29 és 53 hónapos koruk – nagyjából két és fél, illetve négy és fél éves kor – között vizsgálták a gyerekeket. Évekkel később a tudósok az immár tizenévessé cseperedett kamaszok tanárait kérték meg, hogy részletesen számoljanak be diákjaik iskolai viselkedéséről és teljesítményéről.

Az összesítésekből kiderült: azok, akik kisgyerekként naponta két óránál többet tévéztek, átlagosan hét százalékkal kevesebbet jelentkeztek az osztályban, és különösen a matematika terén maradtak le társaiktól. Különösen szembetűnő volt, hogy több gondjuk volt osztálytársaikkal, ebből fakadóan pedig otthon is passzívabbak voltak, és kevésbé voltak sportosak (13, illetve 9 százalékkal). Emellett 10 százalékkal többet nassoltak, ezáltal kövérebbé váltak.
Szólj hozzá!

Megjelenített név * :

A Kultúrpart programajánlója