Étrend és irodalom
.jpg)
Mint ismeretes az acidózist, amely ma már népbetegségnek számít, reumás ízületi gyulladást, köszvényt, bőrgyulladásokat, bélnyálkahártya-gyulladást stb. okozhat, valamint hatással van a kóros elhízásra, nem csupán a hibás étrend, de az egyhangú, impulzusszegény életvitel is kiválthatja. A kutatások azt bizonyítják, hogy az elülső cinguláris agykéregre ható impulzusokkal – azaz zenehallgatással, olvasással, képek, vagy képsorok megtekintésével - befolyásolni tudjuk agyunk azon területeit is, amelyek az anyagcserefolyamatokat aktivizálják.
Azonban a kívánt eredmény eléréséhez „katarzis” szükséges, azaz az agyi folyamatok olyan befolyásolása, amely hosszú távú hatással bír. A művészet ilyen fokú befogadása a szabad gyökökre, a flaminokra és az a „rossz sejtek” képződésére is hat.
A kísérletben résztvett túlsúlsos személyek 78%-a két hét alatt ellérte az optimális testtömeg indexet, kűlönleges diéta nélkül, pusztán csak annyi volt a feladatuk, hogy adott időszakban, a kutatók által előre meghatározott kiállításokat, koncerteket és filmvetítéseket látogassanak, és bizonyos irodalmi műveket olvassanak el.
A projektet vezető professzor A.Maarkalm tudományos folyóiratokban megjelent publikációja szerint a kutatások forradalmasíthatják a táplálkozástudomány és a művészet viszonyát.



