Ugrás a menühöz Ugrás a tartalomhoz
2012. február 11. szombat
Bertold, Marietta
06:54
17:02
Belépés
ok

Magyarverés!

Cikk nyomtatása

Cikk továbbküldése

2008. november 3. 12:46
Magyarverés. Lényegre törő kifejezés. És nagyon hatásos. Figyelemfelkeltő és indulatokat szül. Csak éppen túl gyakran használja a média és a zsurnalisztika. Legutóbb a hétvégi DAC-Slovan Bratislava mérkőzésen történtek kapcsán emlegették és emlegetik. De miről is volt szó?
A hír a következő:

„A DAC-Slovan meccs előtt szlovák szurkolók csaptak össze a rendfenntartókkal Dunaszerdahelyen, majd a magyar szurkolók szektorába nyomultak be a kommandósok. Ötvenen megsebesültek, 31 személyt előállítottak, megsérült egy rendőr is. Egy felvidéki magyart mentőhelikopter vitt kórházba: túl van az életveszélyen. A mérkőzést, amely a lelátói botrány miatt negyedórán keresztül állt, a Slovan nyerte 4-0-ra. A 15. percben félbeszakadt a dunaszerdahelyi DAC és a pozsonyi Slovan közti teltházas meccs, miután szlovák kommandósok behatoltak a magyar táborba, és ütni kezdték a szurkolókat.”

Hát ezek a szlovákok, szurkolók és rendőrök, ezek aztán vadállatok. Ami magyar, azt ütni kezdik. Még akkor is, ha mindössze párszáz vagy ezer békés, csakis a focival törődő, ártatlan ferencvárosi szurkolóról van szó, akik nyilván másik kedvenc csapatuk mérkőzésére érkeztek ide, és akik Dunaszerdahely utcáin és a lelátókon irredenta feliratokat lóbálnak és skandálnak, megrongálnak egy-két szlovák feliratú helységnév-táblát, majd pedig hatalmas Nagy-Magyarország címerek alatt-felett üvöltöznek részegen és bedrogozva. Nem is értem, mi a baj ezzel. Hiszen fociról van szó, nemde?

A Magyar Rádió tudósítója szerint a szlovák rendőrök minden ok és előzmény nélkül nyomultak a magyar szurkolók közé, és többeket brutálisan összevertek. A Cseh Televízió képsorai alapján egy kicsit más volt az ember benyomása, mind az utcán, mind pedig a lelátókon történtekről, de nyilván összevágták a képeket. A csehek híresek az ilyen alantas manipulációikról. Biztosan ők is „magyarverők” lennének, csak túl sok sört isznak és lusták hozzá. A Cseh Televízió dunaszerdahelyi riportere azt is elmondta, hogy egy epilepsziás rohamot kapott és kórházba szállított magyar nemzetiségű férfi szervezetében annyi volt az alkohol és a drog, hogy lélegeztetésének megindítására nem feltétlenül a sérülései miatt volt szükség. Az esetben nyomozást indítottak.

Arról is csak kevés szó esik, hogy a sérültek és letartóztatottak mintegy fele a Slovan Bratislava szurkolója volt, és ugyanennyi a magyar állampolgár – ez nyilván nem illene az egyoldalú „magyarverő” képbe.

Tulajdonképpen annyi történt, hogy két fanatikus, fasisztoid jelszavakat és jelképeket használó, szélsőséges szurkolótábor csapott össze, illetve az ő egyre agresszívabb viselkedésüket próbálták megfékezni a rendőrök. Futballhuliganizmusként ismert ez a jelenség a világban. És nyilván a ferencvárosi „szurkolók” feliratai és zászlói is felbőszítették mind a Dunaszerdahely utcáin sétálókat, mind pedig a stadionban szolgálatot teljesítő rendőröket. Számos magyar panasz érkezett amiatt is, hogy az utcán zászlókat és transzparenseket hordozó embereket ok nélkül igazoltatták. Nyilván ez is így volt: miért ne sátáljon a tisztességes magyar ember Nagy-Magyarországot ábrázoló transzparensekkel Dunaszerdahelyen? Egyikük, amikor erre rákérdeztek, csak annyit mondott, hogy nem betiltott hatalmi jelképekről van szó. És nyilván igaza van – mi bajuk lehet a szlovákoknak a büszke magyar hazafiság ilyetén megnyilvánulásával az egykor Magyarországhoz tartozó földrajzi területen?


A Magyar Gárda tiltakozása a budapesti szlovák nagykövetség előtt (fotó: MTI)

De hagyjuk a keserű élcelődést. Talán nem ártana elgondolkozni azon, hogy hol és mikor illik használni a „magyarverés” kifejezést, ha már ennyire megszerettük. Talán előbb meg kellene győződni arról, mi is történt, azonnali tájékoztatást kérni, megvárni a vizsgálatot és csak utána ítélkezni és háborogni.

A „rendőri túlkapás” mostanában amúgy is nagyon divatos kifejezés lett nálunk, talán joggal – de célszerűbb lenne előbb a saját ügyeinket kivizsgálni és elrendezni, mielőtt mások portáján sepergetnénk. Csak hát ez nehezünkre esik. Sokkal könnyebb provokálni, hőzöngeni, farkast kiáltani, és már aznap este tüntetést tartani a budapesti szlovák nagykövetség előtt, zászlóégetéssel egybekötve.

Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
62 hozzászólás

Jerikó 2008. november 3. 13:14

Ezzel a cikkel a szerzö jól beállt Ján Slota zászlaja alá. Magyar embertől igazán szép teljesítmény. Szégyelje magát!

Tordainé Erzsi 2008. november 3. 13:40

Kedves Kocsis Péter, maga is ütött egy jó nagyot Malina Hedvigen. Talán személyesen Fico elvtárs fizetett ezért a cikkért?

Bandi 2008. november 3. 13:53

Kedves Jerikó és Tordainé!

Az én véleményem szerint önök sötétek mint az éjszaka. Valószínűleg bérelt helyük van a lelátón. Adná az ég, hogy használni tudják az eszüket, és tovább lássanak egyszer az orruknál, bár lehetséges, hogy a megvilágosodás olyan sokkot okozna, amelyet sosem hevernének ki.

Preddy 2008. november 3. 14:13

Jajj Bandi! Az éjszaka még nem is olyan sötét....

Nyikhaj 2008. november 3. 14:31

Elgondolkodtato iras. Nincs mindenbe igaza de van benne megfontolando.

Sári Adrián 2008. november 3. 15:01

Kedves Kocsis Péter!

Ha egyáltalán a valódi nevedet merted idebigyeszteni, ezután az enyhén szólva is erősen megkérdőjelezhető hitelességű forrásokból szerzett információkkal (hazugságokkal) teletűzdelt gennyköpet után. Feltételezem, hogy ha neked én egy viperával szilánkosra törném az álkapcsodat, amitől te valószínűleg elvesztenéd az eszméletedet, majd ezt követően még jól meg is rugdosnálak és megtaposnálak a társaimmal, könnyen lehet, hogy neked is leállna légzésed. Az a 18 éves gyerek kb. 50 kiló, és te azt mered állítani, hogy azért került életveszélybe mert esetleg ivott? Hát szégyeld magad! Érted?...te..."Magyar állampolgár"...

Bandi 2008. november 3. 15:07

Kedves Sári Ádám!

Ön is ott volt? Egy 18 éves az nem gyerek, hanem felnőtt. És amennyiben nem szenved kóros soványságban, vagy erősen alulfejlett, nem 50 kiló. Vagy újabban ilyen kis nyikhajok járnak focimeccsnek álcázott provokatív tömegverekedésre? Hát, most ő húzta a rövidebbet, majd a haverok megtorolják.

Szegyen! 2008. november 3. 15:08

Kocsis Peter ezzel a cikkel kiirta magat a demokratikus kozeletbol, eltunt, szertefoszlott, erkolcsi nimandda valt. Gondolkodjon el a helyen a vilagban, a magyarsagban!

Bandi 2008. november 3. 15:16

Éljenek a hűdenagyonnagymagyarok. Mindent vissza! Nem nem soha! Kis Magyarország nem ország Nagymagyarország mennyország! Hujj hujj hej haj! Ria ria hungária!

Totális értékvesztés 2008. november 3. 15:21

Nem kell ahhoz hűdenagyonmagyarnak lenni, hogy a célzott, aljas és idegengyűlöletből fakadó magyarverést felháborítónak találjam. Inkább az a szomorú, hogy van olyan magát magyarnak valló "ember", akinek ezt magyarázni kell. Az írás gyalázatos, és mélyen elkeserít, hogy van aki védelmébe is veszi ezt a szélsőséges és gyűlöletkeltő újságírót.

motibo 2008. november 3. 15:44

Hát ez a magyarnak nevezett csőcselék szurkolótábor megint növelte hazánk hírnevét.
Ezek azok amagyar hősők, akik nemzeti ünnepeinken gyujtogatnak és randalíroznak. Ez a nemzeti Oldal ? Kikérem magamnak. A szlovák rendőrők jól tették , amit tettek. Igazuk van. Irredenta, nagy magyarországot ábrázoló térképekkel cukkolják a szlovák fasiszta testvéreiket. Hát ebből csak ez jöhetett ki. A z ott lévő magyar újságírók meg még ezeket pártolták. Jó lenne, ha kultúrnemzetté válnánk.
Nincsenek illúzióim.

krumlove 2008. november 3. 15:45

Kedves Hozzászólók, az írás "tényanyagának" forrása az MTI, a Magyar Rádió és a Cseh Televízió. Az ott közölt és bemutatott tényekre hagyatkoztam és néhány megjegyzést fűztem az eseményekhez, hangsúlyozva hogy "Talán előbb meg kellene győződni arról, mi is történt, azonnali tájékoztatást kérni, megvárni a vizsgálatot és csak utána ítélkezni és háborogni." Ez nem igazság vagy nem igazság, hanem hozzáállás kérdése.
Ennek fényében köszönöm az eddigi megjegyzéseket, észrevételeket, sokat tanultam belőlük és hát mi mást tehetnék, ha már a demokratikus közéletből kiírtam magam, minthogy tovább gondolkozom helyemen a világban és a magyarságban.

Preddy 2008. november 3. 15:45

Nem magyarverés volt itt, hanem bunkóverés! Kis különbség....

Preddy 2008. november 3. 15:47

Nem azt kell nézni hogy mit mondanak, hanem hogy ki mondja!
Tipp: az írásból kiderül, fehéren, feketén, azaz sávosan...

magyar 2 2008. november 3. 15:51

Kocsis Péter újságíróval teljesen egyetértek. Minden szava igaz.
Nem az az igaz magyar, aki állandóan a mellét veri, tör, zúz és kisajátítja magának a magyarságot. Ebben az országban 10 millióan élünk és nem azonosulunk az ilyen garázda, randalírozó, gyűlölködő kis csoporttal.

speter 2008. november 3. 15:53

Nácik vertek nácikat. Mi baj van ezzel?

magyar 2 2008. november 3. 16:13

Sári Adrián !
Tudod, hogy hol vagy és hol írtad , amit írtál. Ez a www. kulturPart.hu
Ez nem a te szellemi szinvonalad. Sziamia

--- 2008. november 3. 16:55

Undorító ez a cikk. 1992-ben ugyanez játszódott le.

--- 2008. november 3. 16:59

Amúgy pedig
"letartóztatottak mintegy fele a Slovan Bratislava szurkolója volt, és ugyanennyi a magyar állampolgár"
Szerinted a szlovák állampolgárok mind a Slovan szurkolói voltak? Nem véletlenül dunaszerdahelyi, magyar nemzetiségű szlovák állampolgárok?
Én nem vagyok fradista meccsrejáró, de ettől még felháborít az egész. Jelképekért senkit sem szabad agyba-főbe verni.

neeskens 2008. november 3. 16:59

Az, hogy zászlót lengetek, amin Nagymagyarország van nem bűncselekmény, ha verbálisan megbántok valakit nem bűncselekmény.

Csak egy kérdés, szerinted miért indultak meg a meccs 17.percében a magyar szektor ellen a rendőrök??? Ők azt mondták székrongálás, remek, akkor most jogilag székrongálásért vertek félholtra jópár embert. Gondolkodj már egy kicsit. Ha egy meleg bőrtangában felvonul az Andrássyn, az nem provokáció, ha egy szélsőjobbos magyar zászlóval Dunaszerdahelyen, az az és magának jöszönheti, hogy beverték a fejét. Szerintem meg mindenkit azonos jogok illetnek meg.

neeskens 2008. november 3. 17:01

Speter! Nem nácik vertek nácikat, hanem a szlovák rendőrség magyar drukkereket, akik között biztos voltak nácik is.Vagy szerinted a szlovák rendőrség amblokk náci?

blogen 2008. november 3. 17:12

Nem ártana, ha mielőtt ilyen cikkeket írogatnak megnéznék a vágatlan felvételt, amiből egyértelműen kiderül, hogy EGYOLDALÚ RENDŐRI BRUTALITÁSRÓL VAN SZÓ, AMIRE SEMMILYEN OKOT NEM ADTAK A MAGYAR ULTRÁK:

http://www.youtube.com/watch?v=ttwjGdaZ1Nk

Tudom, kurvára nehéz ragaszkodni a valósághoz, elvégre a tények csak fasiszta trükkök, de meg kéne próbálni! Ja igen és a magyar ultrák a meccs előtt se hőzöngtek, szemben a fasiszta Hlinka-gárda zászlaját lengető, a rendőröket füstbombákkal dobáló szlovák ultrákkal (fasiszta jelképek a magyar oldalon dettó nem voltak!):

http://futbal.sme.sk/c/4154358/kriticky-zapas-si-vyziadal-desiatky-zranenych.html

Nem úgy van az, hogy a magyar eredendően bűnös.

Bandi 2008. november 3. 19:17

Uraim. Azért ne szálljunk el. Arról van itt szó, hogy egy csomó randalír arc elment kűfődre randalírni. Kűfődön meg nem szokás a kergetőzős nadrágbapisálós könnygáz helyett kölnivel locsolós, vízágyú helyett lajtoskocsiról buksifejet simogatva megitatós játék. Ez ilyen magyar specialitás. A kedves randalírok pedig úgy gondolták, nohát nosza, nagy bajunk ottan sem eshet, mégiscsak JOGÁLLAMBAN ÉLÜNK - de jól is hangzik, nemdebár? - és nem fognak minket laposra verni. Meghát sokan is vagyunk, tudunk kiabálni is, van fekete szerkónk is, majdcsak békibe hagynak randalírni. Közbe valami foci is megy de azt ki nem szarja le, heje huja Hungária. Mindeközben a redőrfejes úr azt találta mondani az alkalmazottaknak, fiúk, évek óta azon röhögünk hogy a zsírbutta magyar kollegák hagyják szétverni a fővárost pont ilyen randalíroktól. Hát mosmegmán ide járnak át, még a végén pórul találunk járni. Na, mutassuk meg hogy nem vagyunk anyámasszony katonái, és nálunk nem lehet fogócskásat játszani a rendőrséggel, nameghát nem is otthon vannak a randalír gyermekek.

És lám. Valószínűleg nem is fognak visszajárogatni, mert el talál törni az állkapcsuk. Ezt megint mi fogjuk bánni mert majd jönnek és szétvernek valamit pesten. Lehet mondjuk kezdeni a szlovák nagykövetség megdobálásával, pár ablak bánja, meg mondjuk kicsit meg lehet gyújtani, a rendőrök a "mieink" ezek még ránk sem fognak nézni, csak politikai okból állnak sorfalat mert hát mégsem hagyhatja a kormány hogy itten szétverjünk valamit csak úgy, ez érthető. Noszahajrá hungária, gyújcsukfel gyújcsukfel. Aztán mondjuk verjünk rendőrt, merugye afaszéálloda ahová pont ütök. Mindegy, van rajtam csukja, úccselássa a kamera.

És igen igen, ők EZT is megcsinálták, a meccs eredménye EGY NULL a szlovák rendőrök javára, mi meg nyertünk pár vasúti kocsit megtöltő jajjdemagyar randalírt, akik majd szétverik az ezt azt, mi meg fizethetjük a helyreállítást.

Bandi 2008. november 3. 19:19

blogen: ki a rák nem szarja le hogy így fasiszta meg úgy náci? Tőlem akár Alsotápiszecsői Hithű Agronónumcsoportnak is hívhatják magukat, ha nem tudnak viselkedni, akkor nem tudnak viselkedni.

krumlove 2008. november 3. 19:33

Kedves Bandi, így ismeretlenül is köszönöm hogy elmagyarázta a dolgot helyettem is. Jó érzés hogy néhányan azért megértik a lényeget. K.P.

blogen 2008. november 3. 22:52

Csakhogy viselkedtek. A randalír arcok NEM RANDALÍROZTAK. Innentől hibádzik minden más amit írtál.

szurkoló 2008. november 3. 22:59

Tanulságos ma a kultúrpart, kocsis és kalmár cikkét és főleg a rájuk érkezett reakciókat olvasva. Az egyikből kiderül, milyen agresszív országban élünk, a másikból meg hogy mennyire humortalanban. És mi rosszabb, mint a humortalanság agresszivitása???? Talán az agresszivitás humortalansága. hahahabazmeg.

Sári Adrián 2008. november 4. 07:12

Kedves "magyar 2"!

Neked teljesen igazad van. De néha nekem is le kell süllyednem közétek "Kocsis Péterhez", "Bandihoz", meg a néhányakhoz akik "K. Péter" szerint végre megértik őt. Csak az a kérdés, hogy tényleg csak néhány emberhez szólt ez az "írás", vagy pedig megannyi olvasó bosszantására, megosztására és gyűlöletkeltésére?

Robin Zone 2008. november 4. 09:41

Feltűnt-e valakinek, hogy a meccsnek volt végeredménye is, bármilyen érdekes, igen a háttérben egy futball rangadó csörgedezett. Bizony egy sportesemény zajlott, és tudjuk a sport csiszolja az erkölcsöt is, nem csak a testet edzi, hanem a szellemet is. Láthatóan nem két ország gladiátorai, vagy fegyveres erői csaptak össze (főként azért nem, mert két szlovák csapat játszott) és a pályán nem két etnikum feszült gyűlölettel egymásnak, hanem két csapat egy jól meghatározható szabályrendszer keretében labdarúgás nevű játékot játszott (próbált játszani). A hangsúly a játékon van! Nem egymás lealázásán, megsemmisítésén és elűzésén. Itt a határok nélküli Európa, talán nem a legszerencsésebb, de nem is a legpocsékabb (egyelőre) szegletében. Ha valakinek mindez nem fontos, akkor ne futball meccsekre járjon szeszgőzös-drogos fejjel, hanem induljon ketrecharcosok amatőr bajnokságán. Ott megkaphatja mindazt, ami fontos számára: erőszak, durvaság, közönségesség. Vihet magával "nagymagyarország" zászlót is, legyen mivel megtörölni vérző orrát...

Egy egyszerü állam polgár 2008. november 4. 09:57

Tisztelt Sári Adrian, a cikk tudatos (!!) gyülöletkeltés és megosztás céljábol született a magyar nép megsértésére melynek célja napnál világosab: hatalmon tartani ElQrót és bünbandáját. Tegyünk együtt a magyargyülölet ellen nemzet társak irány a 301es parcella egy szál virággal!! Mutassuk meg Kocsis Péternek hogy igy is lehet!

Robin Zone 2008. november 4. 10:14

Kedves nagyon-nagyon egyszerű államolgár! Tesék már elmagyarázni, miért jelenti a cikk a jelenlegi kormány hatalmon tartását? Nekem úgy tűnik, hogy egyeseknek mindenről "az" jut eszükbe. A megosztásról pedig annyit, hogy azok a derék magyar emberek vajon miért nem az ENSZ lobogója alatt szurkoltak és,miért nem közös szektorban kéz a kézben (és nem ököl az állon) szlovák futballszerető sorstársaikkal? "Galambok bújnak verebekhez", ó de szép is lenne. Vagy talán a megosztás mégsem kormány találmány? (Nem mintha védeném "zsenialitásukat") A magyargyűlölet ellen leginkább úgy lehet tenni, hogy józanul, akár kisgyerekkel a nyakunkban beülünk egy meccsre (ahogy ez nyugat Európában működik) és nem tartunk attól, hogy lovasrendőrök és vízágyúk jelennek meg komandósok társaságában és a tömeg elsodor és eltapos bennünket néhány f@szmagyarkodó miatt.

Igazmondó 2008. november 4. 10:31

Minden ami rossz a magyarságnak az jó Gyurcsányinak!

Bandi 2008. november 4. 15:07

Igen igen végre valaki tudatosan (!!) benyögte a Mocskosturcsánt! Az ő hibája! Hagyja verni a magyarokat kűfődön! Há ember a ien? Nemaz! Monnyonle! Irány a 301es parcella!

Bandi 2008. november 4. 15:23

Ha elmegyek külföldre, és egy tóparti meghitt séta során valakik véresre vernek, mert azt találtam mondani a kedvesemnek magyarul DE JÓ ITT, az magyarverés. Oka, hogy vélhetően magyar nemzetiségű vagyok, semmi egyéb. A cikk által is vázolt cselekmények tán-talán egyéb okot is adtak a - nem magyar hanem - futballhuligánverésre.

Aki nem érti a cikk mondanivalóját annak szövegértelmezési problémai vannak, és biztosra veszem hogy csak a legjobb mosóporral mos.

series 2008. november 4. 17:23

Kedves Provokátor Kocsis Péter és Bandi!Még kedves Gyurcsány is magyarverésről beszélt. Itt a cikknek egyetlen mondanivalója van, mégpedig az, hogy "hüje nácik, hüje huligánok". Elárulom neked, h nem csak nácik és nem csak huligánok mentek ki erre a focimeccsre és őket is megverték. Nem tudom néztél e már végig focimeccset és láttál e már randalírozást, de az ami ott volt nem nevezhető annak. Ez egy előre megbeszélt magyarverés volt szlovák részről. Kérlek linkelj nekem egy képet a meccsről vagy egy videófelvételt amin látszik a huliganizmus vagy olyan tett amit indikolta a rendőri "közbeavatkozást". Magyar rendőrök is voltak a meccsen és érdekes módon ők sem találták indokoltnak a magyar szurkolók szétverését. Ha megnézed a felvételeket itt nem arról volt szó, h kiemeljenek pár huligánt a sorból, hanme arról, hogy minélt több embert üssenek meg viperával. Csak gratulálni tudok a cikkhez

mmm 2008. november 4. 19:03

Szlovakiaban be kell tartani a szlovak torvenyeket.. Ott tilos es buntetendo a szlovak allam integritasa ellen barmilyen formaban fellepni - pl. "nagymagyarorszag"-os zaszlok, nyilas jelszavak stb. Nem biztos, hogy a szegyen-magyar huliganok orultek volna, ha a (kulonben tenyleg eleg vitathato) "da'da'" helyett a vonatkozo szlovak torvenyek alapjan par ev bortont kaptak volna. (Mert hat azt is minden tobbi nelkul megkaphattak volna: a szlovak allam elleni szervezkedes, stb. stb.)

ez szanalmas 2008. november 4. 20:22

Hányok ettől a cikktől. A szakszerűen fellépő rendőrség ismét megvédte a békés többséget a fasiszta hőbörgőktől. Szép dolog ez így november 4-én.

Egyébként a szerző válaszolhatna, milyen fasisztoid jelkép volt kint a meccsen? Nagy Magyarország? Ajánlom a wikipédiát.

Szánalmas az egész. 2008. november 4. 22:29

Szánalmas az egész, hiszen itt nem is arról volt szó, hogy Ferencvárosi TC drukkereket vertek, mert nem csak azok voltak. Ott volt rengeteg újpesti, debreceni, kispesti, és még jó pár olyan csapat drukkere, akik amúgy nem igazán szeretik egymást, de mégis kimentek. Azért mert balhézni akartak? Akkor azt itt helyben is megtették volna. Esetleg kimennek "civilben" sloTákiába, és úgy vernek el pár szlovákot. Ezen a meccsen MAGYAR embereket vertek, és ezt irányzottan, és kitervelten. De ha ti annyira harcoltok a kirekesztés és megkülönböztetés ellen, most nem értem, miért nem veritek a nyálatokat. Egy másik népet, a sloTákiában kisebbségben lévő magyarokat verték. Vagy az nem probléma, csak ha más nemzetiségűeket vernek meg? Végül is azon sem problémáztok sokat, hogy legutoljára Kecskeméten és Pécsen vertek szét egy-egy klubot a cigányok. Az nem rasszizmus? Ha fehér embert ütnek, az nem rasszizmus? Szerintem az a nagya rasszizmus, ami itt megy, ezen az oldalon. A magyarellenesség. Mert ez az! Szeretném, hogy egyszer menjen ki minden AFA szlovákiába egy focimeccsre, és mondjon 2 mondatot magyarul. Vagy azt nem meritek, meg amúgyis túl fasiszta dolog lenne, ha magyar nyelven szólalnátok meg?

Felháborító 2008. november 5. 07:31

"Kedves" Kocsis Péter, reméelm legközelebb téged vernek össze a szlovák rendőrök és akkor majd oszthatod itt az erkölcsöt s az észt nagy nagy fensőbbséggel. Kinyilt a bicska a zsebemben a cikkedtöl, ilyen cinikus es aljas irástr nem tudom mikor láttam utoljára. Lehet hogy ember vagy de hogy magyar nem az biztos.

szurkoló 2008. november 5. 12:51

nem biztos hogy az olyan hozzászólásokat, amelyekben a szerző esetleges agybafőbeverésének óhaja mutatkozik meg, fenn kéne hagyni. Aki csak szimplán hülye, az úgyis kiderül a soraiból, de vannak határok. Talán.

batyu 2008. november 5. 13:09

szurkoló, a szerző ebben az idefingott kis vaalmiben - szándékosan nem irok cikket - az ártatlan embereket agyba főbe verő rendőröket dicsőíti és azt mondja megérdemelték a magyarok amit kaptak. ezek után miért ne lehetne szembesiteni azzal hogy ő is megjárhatja ha rossz időben van rossz helyen pld. egy szlovák-magyar bajnokin? ő persze a szlovák szektorba drukkolna a szlovákoknak

Csak higgadtan 2008. november 5. 13:36

Én is inkább Kocsis Péter és Bandi értelmezését érzem közelebb a valósághoz. Kimenni "nemzeti érzelműen" hőzöngeni , utána pedig azt állítani, hogy csak szurkolni akartunk , ez a Magyarországon sorozatban történt erőszakos , romboló vonulások után enyhén szólva megkérdőjelezhető. A szlovákok talán csak elejét akarták venni a korábbi budapesti ámokfutásnak. A kitartás felirattal, a nagymagyarország térképpel, az árpádsávos zászlóval a legrosszab és nagyon sötét hagyományokat elevenítik fel. Semmit sem tanultak a történelemből !! Csak a környező országokkal kialakított tartós megbékélés hozhat megoldást. Evidencia, de akkor is leírom: pl. német -francia viszony. Ezt kellene a "mélymagyaroknak" megtanulni.

Robin Zone 2008. november 5. 14:25

Tényleg azért az nem teljesen jó, hogy az ország egy része, aki mondjuk mónikasón, balázssón, celebes ökörségeken, 64 vármegyén és ferencvárosi tornaklubon szocializálódott, megspékelve pólóboltos, habzószájú, félkómás, egészen náci árpádsávos vérhülyékkel, kisebbségben, de azért nagyhangon verik az igazmagyar sámándobot. Ha már valaki eljutott erre a honlapra, mi lenne, ha elolvasna tévedésből egy-két olyan írást is (de csak tényleg, ha már erre jártak) amelyik irodalomról, zenéről, folklórról stb. szól. Vagy csak a keresőbe beírt hívószavak a fontosak, ja meg a domború mellkas...

Sári Adrián 2008. november 5. 14:56

Kedves (nem tudom kinek, v. kiknek) "szurkoló"!

A határokat gondolom te kívánod meghúzni.(?) Meg azt is te akarod eldönteni, hogy ki a hülye. Ugye? Vagy esetleg K. Péterrel ketten?
Én személy szerint nem láttam olyan hozzászólást amelyben a szerző "agybafőbeverésének óhaja" fogalmazódott meg. De lehet, hogy nem is szúrna szemet úgy, mint neked...

Szánalmas az egész. 2008. november 5. 16:23

Ha éppen zsidókat, vagy cigányokat vernének el így Magyarországon, azt hiszem, itt lennétek leginkább felháborodva a dolgon. Szlovákiában pont ez történt. Ha meg elejét akarták venni a bajnak, akkor használhatták volna, a már jól bevált könnygázt, vagy könnygázgránátot. nem ezt a fajta CS-gázt, ami itthon van rendszeresítve, hanem van sokkal erősebb is. Na nem a CR-gázra gondolok....
Angliában, ahol igen nagy teret hódított a football hooliganizmus (ebben az esetben viszont még csak szóba sem kerülhetett volna), ott is viperájuk van a rendőröknek, mégsem hallani olyat, hogy agyonvertek valakit. Nem hallottam még olyat, hogy addig vertek valakit, amíg el nem ájult, aztán a fejére rátaposva, még tovább rugdalták, és verték. A "Kitartás!" és a Nagya-Magyarországos transzparens, meg szerintem nincsen tiltva, de ha meg tiltva van, akkor minek engedték be?

ibenholt snřstorm 2008. november 5. 16:37

Ez a cikk eléggé szánalmas. Se a cikk írójával se Bandival nem értek egyet. Mindenkinek joga van elmenni a meccsre, és azt üvöltözni amit akar. Erről szól, ezért focimeccs. Ilyesmi történt Pesten is, csak akkor épp nem vertek agyon senkit, amikor egy fradi meccs után, a fradistákat meg kergették, meg könnygázozták, a másik csapat majomszurkolóit meg nem. Szóval senki ne próbálja meg itt bemagyarázni, hogy a "rendőrök" valóban jogosan rontottak rá a magyarokra. Naná hogy ebben is a politika van, mint itt volt azon a bizonyos október 23.-án. Akkor is ok nélkül küldte rá valaki (ó csak nem fecó?) az adrenalinnal agresszívvá tett ÁVH-s állatokat a népre. Nincs itt igazság, hiába bizonygatja itt akármilyen erősen baloldali szagú cikk.

Salamon 2008. november 5. 18:19

A történelmi jelképeinkre, kulturánkra igencsak van okunk egy pici büszkeségre.
Én nagyon boldog lennék ha ebben az egyszerü kérdésbe nem osztódnánk jobbra és balra.Unalmas már ,hogy a turul az náci, a sarló AVH.
Felkéne nőni és saját nemzetünket megbecsülni bár ez már generációs próbléma is lessz,mert akiből már kiőlték az sose fogja megérteni azt aki hazaszeretetben nevelkedett.

series 2008. november 5. 19:00

Kedves "Csak higgadtan" ki vagy te? "a nagymagyarország térképpel, az árpádsávos zászlóval a legrosszab és nagyon sötét hagyományokat elevenítik fel"- neked sötét hagyományokat elevenít fel Nagy-Magyarország??? Az Árpádsávos zászló királyaink jelképe, azért mert később a nyilasok kisajátították attol még királyaink jeképe maradt. Istenem olvass egy kicsit, mert félelmetesen ostoba vagy... sötét hagyományok... miért él az ilyen Magyarországon?

tami 2008. november 5. 22:02

Kedves Badi !

ugy látom téged másfajtagyűlölet hevit mindenáron tenni akarsz a nagy internacionalista világhatalomért és élböl elitéled a jelen esetben magyar szurkolókat és őket hibáztatod.
Holott lehet hogy egy kiszolgáltatott " alkotmányossan tehetetlen " tömeg vagyunk, mert magamat is közéjük kell hogy soroljam és roppant demagog a randalirozással és egyéb idiota dumával vádolni a szurkolókat..
A cikknek és a szánalmas "kultur ideológiádnak " semmi köze a valósághoz .mett ugye nekünk szánalmas rabszolgáknak nem ez lenne a dolgunk....
És a legfájobb, hogy néhányan még beveszik ezt az internacionalista dumát , persze ha közvetlen anyagi érdeked fűzödik hozzán Akkor OK egyszerüen megélhetési zsurnaliszt
UI.: H a az ember tehetetléenségében már semmit nem tehet valaminek szakadnia kell.

tami 2008. november 5. 22:03

bocs bandi
az n kimaradt

Robin Zone 2008. november 6. 08:27

Három bejegyzéssel korábbi hozzászólónak (series): Szerintem nem teljesen alaptalan az, hogy az emberek egy részének az árpádsávos zászló nem középkori királyinkat juttatja automatikusan eszükbe. Miért is? Talán azért, mert az ilyen lobogót lengetők között szép számmal látunk fekete bakancsos, fekete nadrágos fekete katonazubbonyos, fekete katonasapkás alakokat (főként jeles ünnepeken). Karszalagos is akad köztük, bizony piros-fehér csíkos. látunk aztán hasonlóan öltözött alakokat bomber dzsekiben, kopaszon, szintén karszalagosan, zászlósan. Valahogy nekem nem az Árpád-ház jut eszembe (hanem annak kihalása). Vajon miért? Még véletlenül sem lovagi páncélban, vagy lovon hátrafelé nyilazva lengetik a zászlót, hisze akkor valóban másnak kellene eszünkbe jutni. Ilyen gyarló a magyar ember, mindig a közelebbi események jutnak eszünkbe, például a fránya nyilasok. Lehet, hogy azért, mert a lelátón volt egy "kitartás" feliratú drapéria is? Gondolom erről is királyainknak kell eszünkbe jutni, elvégre elég kitartó volt némelyik?! Nagy-Magyarország zászlóval pedig lehet (mostantól felvidéken nem, mert a szlovákok törvényt hoznak ellene) megjelenni külföldi meccseken, csak éppen nem sok értelme van. Véleményem szerint a határokon nem lehet már változtatni (magam is sajnálom, de erről lekéstünk). Igazán értelme sincs, hiszen az EU révén egyre virtuálisabbak ezek. Átjárnak a nemzetek vállalkozni, lakni, kikapcsolódni egymás országába, ennek révén szinte nincs jelentősége a határoknak. A nemzetiségi önrendelkezés és területi autonómia más kérdés, amivel foglalkozni kell, de nem a területek ide-oda csatolása érdekében. Amúgy ez nem is a jelenlegi vita témája, de valahogy kapcsolódik ezért ehhez is. És egy nagyon fontos dolog: Nem kellene az újságírókat megfélemlíteni, sem felszólítani arra, hogy szégyellje el magát, netán kirekeszteni a magyar kultúrkörből. Lehet úgy is véleményt nyilvánítani, hogy közben másokat nem taposunk el. Ez lenne hosszútávon a cél.

csak higgadtan 2008. november 6. 08:47

Kedves Series !
Természetesen nem kötelező , hogy egyforma világlátásunk , történelemszemléletünk legyen. Az árpádsávos lobogóról csak annyit , hogy legalább tapintatból , a több százezer meggyilkolt honfitársunk emlékére nem használnám , van még elég más történelmi zászló. Nagymagyarországgal meg csak annyit értünk el , hogy -a korábbi osztrák-magyar elnyomás miatt- az összes nemzetiség lázadozott a monarchiában és ez vezetett Trianonhoz. Nyilvánvaló, hogy amikor ok nélkül bántják valamelyik környező országban a magyarokat az ellen tiltakozni kell, de ebben a konkrét esetben a magyarok is provokáltak. El kell fogadni a jelenlegi határokat. Vgül nem biztos , hogy döntő érv a másik szellemi képességeinek kétségbe vonása, illetve meghatározni , hogy ki hol élhet.

Sári Adrián 2008. november 6. 11:15

Én nem félek az Árpádsávtól, nem félek a gárdától, nem ébreszt bennem rossz érzést a magyar történelem és azok szimbólumai (sőt!). Szóval én nem vagyok sem paranoiás, sem pedig nem érzem úgy, hogy rám mint magyar emberre ezek a dolgok veszélyesek lennének. A fekete bakancsról meg az jut max eszembe, hogy milyen hülyén nézne ki mondjuk lilában. Nekem nem kell bújkálnom, meg sunnyognom, pedig egyetlen egy jobbos felvonuláson nem voltam még ott. Tudjátok miért? Mert otthon érzem magam a hazámban, és nem érzem úgy, hogy nekem kéne más nemzetek szülötteihez alkalmazkodnom.
Te sem lennél ennyire higgadt, ha elvennék a házadat, a szülőföldedet a hazád jelentős részét és elküldenének, hogy mától pedig kollektív bűnös vagy.
"Szlovákiáról" meg annyit, hogy Trianon előtt Pozsony népességének 40 egynéhány százaléka magyar volt, 40 egynéhány százaléka német, a maradék pedig szlovák. Ez most a jelenlegi fővárosuk "Bratislava". A két többségben ott élt nép pedig a kollektív bűnös.
Rengeteg magyart elüldöztek Pozsonyból és a felvidékről, hogy később ezzel is azt bizonygassák, hogy "dehát itt csupa szlvák él!". A legocsmányabb az egészben, hogy minden az ölükbe hullott és két gyufaszálat nem kellett érte keresztbe rakniuk, max egymással versenghettek, hogy ki tudja megszerezni a legszebb házakat, birtokokat, gyárakat. Emellett persze utálnak minket magyarokat, és egész Magyarországot. Mégpedig azért mert tudják, hogy nincs igazuk. Még történelmük sincs! Identitás tudatuk egyenlö a nullával. Próbálnak kreálni folyton valami szánalmas "nemzeti hőst", de hát... Nagyon meg kell dolgozniuk azért, hogy történelmet úgy állítsák be, hogy minél kisebb köze legyen a bitorolt területüknek a magyarokhoz. Már szép lassan sikerül kiölniük a magyar oktatást, a szót, a jelképeket. Eljön az idő amikor emlékműveket is lerombolják ilyen-olyan indokok alapján. A végén tán azt is beadják, hogy ott sosem éltek magyarok és ha éltek is kemény küzdelemmel és harccal elvették tőlük és felépítették az országot és "bratislavát".

csak higgadtan 2008. november 6. 12:14

Nem azt mondom , hogy félni kellene bármilyen jelképtől , csak az ember lehet tekintettel másoknak az érzéseire , fenntartásaira. Abban 100%-ig igazad van , hogy egy nép nem lehet kollektív bűnős és az , amit az utódállamok a kissebbségeikkel (leginkább a magyarokkal) csináltak az disznóság. De semmit nem old meg a zászlólobogtatás , a hőzöngés , a trianonozás. A határokat nem lehet visszaállítani legfeljebb az országok viszonyát teljesen elrontani , ami az ottani magyarokra nézve hátrányos. Mégegyszer mondom : csak a megbékélés hozhat megoldást. Amikor sem a szlovákoknak , sem a románoknak, sem a szerbeknek nem kell attól tartani ,hogy az országuk integritása veszélybe kerül. Nyilvánvaló , ha sikerülne minden országban gazdasági növekedést és hozzátartozó megfelelő életszinvonalat biztosítani , akkor ennek a kérdésnek a megoldása is sokkal egyszerűbb lenne.

Sári Adrián 2008. november 6. 12:32

Még ezt érdemes elolvasni a magyarveretéssel kapcsolatban:

http://atv.hu/hircentrum/2008_nov_a_szlovakiai_magyaroknak_szolt_a_szurkolok_megveres.html

Sári Adrián 2008. november 6. 12:44

Elmondjam hogyan lehet az, hogy egy akkora ország mint Románia, és a többiek "szlovákia", szerbia, stb. miért kell, hogy veszélyben érezzék területi integrításukat? Így együtt is miért félnek? Mert habár a győztes nagyhatalmak kezükbe adták Magyarország 2/3-át, de nagyon is jól tudják, hogy nem küzdöttek érte, nem érdemlik meg és ezért erkölcsi alapjuk sem volt, és nem is lesz rá. De nem kellene félniük, hiszen ha bármikor más körülmények között bárki magsabb szinten megkérdőjlezné trianon jogosságát, ha eddig utálták volna is egymást, de közös érdekből összefognának. Ez biztos.
Azt én meseszerű téveszmének tartom, hogy bármikor is eljön az idő amikor minden országban gazdasági növekedés, és megfelelő életszínvonal lesz a jellemző. Mindig lesznek elnyomók és lesznek elnyomottak. Nemigen működik olyan vállalkozás, ami nem mások kihasználásán gyarapszik.

Robin Zone 2008. november 6. 12:50

Bennem bizony rossz érzést kelt a gárda is meg a bakancs is. És természetesen nem az életkorom miatt hiszen ahhoz fiatal vagyok, hogy személyes emlékeim legyenek róla. Meggyőződésem azonban, hogy véradáshoz és katasztrófa-védelemhez nem kell menetgyakorlatot tanulni, pláne nem lövészetet (és nem kell országos kapitány sem, vagy mi a fene). Igazán militáns elemekben bővelkedő ruházatra sem lenne szükség, hülyén néz ki a mellénykéjük is, hogy lehet abban mondjuk tűzből embert menteni? Természetesen nem a lila szín jut eszembe ha valaki bakancsokról beszél, pláne nem az, hogy milyen vicces lenne ebben a színben. A liláról Tóth Árpád, a bakancsról pedig Szálasi Ferenc jut eszembe, mivel nem kettes alá voltam történelemből (és magyar irodalomból sem...) Azért elgondolkodtató az, hogy többen írják-javasolják a megbékélést. Nem vezet sehova a szomszéd nemzet lesajnálása (éppenn most Fico teszi ezt velünk-kicsit jogosan) a történelem kisajátítása, sajátos leegyszerűsítése. Lépjünk túl sérelmeinken, úgy ahogy valaki említette is a németek és a franciák. (Sajnos nekünk kicsit több állammal kell ezt megtenni). Mert úgy járunk, mint a fiúk: 0-4.

Sári Adrián 2008. november 6. 13:10

Ugyan már! A gárda és az egységes öltözet számomra inkább azt jelképezi, hogy itt az ideje összefogni és egyfelé menni. Nem pedig folyamatosan széthúzni, áskálódni. Itt az ideje kilábalni a politikusuk által gerjesztett oszd meg és uralkodjból! Meg kell mutatni, az egységet, mert úgy erős a magyar nép, és úgy komolyan veszik. Lehet, hogy kétszer is meggondolnák a gyurmányék, hogy mikor hazudnak. Ha a jövőben is minden így marad és belemegyünk a ("pirosak, pirosak! sárgák! sárgák!) játékukba, akkor továbbra sem lehet szó tevékeny országirányításról. Nem lehet senkit sem felelősségre vonni, mert az idő és az energia egymás szapulásával megy el amíg a háttérben ömlik a zsebekbe a pénz.
Pedig az országnak ugye úgy kéne működnie mint egy vállalkozásnak, amiben vannak a vezetők, meg a dolgozók, és mindannyian részvényesek vagyunk. De ha egyszer azt látja a rengeteg részvényes, hogy a vezetők hazudnak, csalnak, sikkasztanak, akkor tudják, hogy a vezetőket le kell váltani. De nem azokra, akik már szintén többször bizonyították alkalmatlanságukat, hanem új ügyes elkötelezett vezetőkre.
Még Francia-Német viszonnyal kapcsolatban megemlíteném, hogy abszolút nem lehet egy lapon említeni a magyar-szlovák, román stb viszonnyal. Ugyanis Németország és Franciaország nem vesztette el a területe 2/3-át. Rajtuk nincs ott a látható bélyeg. Ők már nincsenek megalázva. Biztos lehetsz benne, hogy ha bármelyikükkel hasonló történt volna, ugyan ez lenne a helyzet.

series 2008. november 6. 17:42

Nem tudom ki látta a videót amit a szlovákok küldtek bizonyíték gyanánt, de a videó meg volt vágva...hiányzik egy perc a videóból és arra hivatkoznak, h egy-két néző rátámadt a rendőrökre...csakhát, ha nem megy be szlovák rendőr, akkor nincs is kit megütni, szóval akkor most mért is mentek be a nézők közé?Érdekes, erre még nincs válasz...Az egy dolog, hogy volt provokáció a kiutazó magyarok részéről, de semmi okodt nem adtak arra, hogy a rendőrök viperával üssék a magyart...ennyi

Csilla0704 2008. november 8. 19:45

Én ott voltam azon a bizonyos DAC- SLOVAN mérkőzésen!Csak a saját véleményemet szeretném leírni.Tényleg nem látszódott semmiféle inzultáció a szurkolók felől a rendőrség felé,de sajnos a rendőrség bármit megtud magyarázni akármelyik országról van szó,csak hogy a saját igazát bizonyítsa.Aki ott volt,az mind döbbenettel nézte ahogy a rendőrök ütötték az embereket a stadionban!A SLOVAN szurkolói pirotechnikai dolgokat dobáltak be a pályára, a rendőrség elit alakulata őket egyáltalán nem fegyelmezte,még inkább el is fordultak felőlük.Oket a hangosbemondón keresztül próbálta fegyelmezni a mérkőzés kommentátora.Ami viszont igaz,hogy a SLOVAN 1-2 szurkolóját még a mérkőzés előtt "igazgatta" a rendőrség!Azok a srácok sem néztek ki valami szépen!Amit viszont elitélek,hogy magyarországi fiatal ittas állapotában azt nyilatkozta az egyik magyar TV társaság riporterének,hogy segíteni jöttek a felvidéki magyaroknak és Trianont kiabálták.Értsék már meg végre,hogy nekünk nem az ilyen segítségre van szükségünk!Főleg nem,hogy elégetik a szlovák zászlót!!!Ma meg átjönnek Királyhelmecre uniformisban koszorúzni!Ezzel még jobban szítsák a magyar - szlovák viszonyt!önök ott vannak Magyarországon,de mi itt élünk és szeretnénk is továbbra is,de mit gondolnak az ilyen hozzáállások hogy fognak kihatni az életünkre?!Sajnos a szlovák-magyar viszony azóta éleződik ennyire mióta a Fico kormány van nálunk,önöknél a Gyurcsány kormány!A másik legnagyobb gond,hogy az MKP elnöke Csáky Pál és nem Bugár Béla.Bugár Bélát még a szlovákok is nagyra tartották!Próbáljunk meg már normálisan együtt élni a két nemzet!!!Miért mindig hátra nézünk és nem előre?Én mindig azt mondom a keresztfiamnak,hogy légy büszke arra,hogy MAGYAR VAGY, főleg,hogy március 15-én születtél! A focira visszatérve,a rendőrök fellépését nagyon elítélem,remélem a sérültek minél hamarabb felépülnek,maga a mérkőzés rettenetes volt, a SLOVAN megérdemelten nyert!

Shalimar 2008. november 8. 23:45

Nem tudom mivel érdemeltük ki ! De ez a mocs..... SLOTA egy senkiházi !!! magyar vér folyik az ereiben és ezért utál minket ! még történelmük sincs, Szlovákia nem létezett ! ,és ő veri itt a mellét Ficóval az élen ! Nem igaz hogy a nagy nemes Európai Unió nem csinál semmit ! ez az "EGÉSZ TÁMADÁS " mondhatjuk így ! ez parancsra ment !A kommandós negyed óráig csak nézte a magyart majd csak akkor ütött mikor a többiek a seggében voltak !

ragi 2009. június 6. 12:41

Én kint voltam a meccsen és a cikk írójával ellentétben én tényeket tudok sorolni.
Engem igaz nem vertek meg.
De 21-05 perckor párkányba előállítottak több társammal együtt mert a meccsöl egy sörözőben beszéltünk, nem drogozom és nem iszom.
A rendőrségen csak azt kérdezték 7 órán keresztül a mutatót képeken, hogy ki kicsoda.Majd reggel lelengetek minket igaz minden adatot és a telefonomból a számokat is kiírták az utolsó hívásig.A konzult viszont nem engedték ,hogy felhívjam.

Nyereményjáték

Január 26-tól a mozikban a három Oscar-jelölést nyert SUSZTER, SZABÓ, BAKA, KÉM. Válaszolj a kérdéseinkre, a helyes válaszokat beküldők között 3 db SUSZTER, SZABÓ, BAKA, KÉM című le Carré regényt sorsolunk ki.


Klikk a játékhoz »
H i r d e t é s

A Kultúrpart programajánlója

Illeszd be a saját oldaladra! Katt ide!

Másold ki a fenti kódot, illeszd be az oldalad forrásába, így az olvasóid mindig értesülhetnek a Kultúrpart programajánlatairól.

F u t á r    a j á n l a t