Ugrás a menühöz Ugrás a tartalomhoz
2010. július 30. péntek
Judit, Xénia
05:18
20:22
Belépés
ok

Szendi Gábor: „Mi köze a gyógyszereknek a sorshoz, a lélekhez?!”

Cikk nyomtatása

Cikk továbbküldése

2009. július 17. 07:30
Szendi Gábor klinikai szakpszichológus egyik eredeti szakmája a forgatókönyvírás. Elmondása szerint már a filmszakmát is azért hagyta ott, mert nem tetszett neki az ottani morál. De azóta a pszichiátria és pszichológia területén és azon kívül is rendre olyan kiábrándító, visszás dolgokkal találkozik, amit nem bír szó nélkül hagyni. Honlapján, nagy magazinokban sorra publikálja cikkeit, és egymás után jelenteti meg könyveit, melyek gondolatmenete rendszerint szembe megy azzal, amit a nagy többség illetve a szakma megfellebbezhetetlen igazságként fogad el. Ezzel persze bőven szerez ellenségeket, de mint mondja, nagyobb küldetéstudata van annál, hogy ez eltántorítsa.
Szendi Gábor,  Fotó: Deák Szabolcs
forrás: www.tenyek-tevhitek.hu
A nemrég megjelent Pánik című könyvében hasonlóan a korábbi Depresszióiparhoz kemény szavakkal bírálja a pszichiátriai gondolkodásmódot, és gyógyítási gyakorlatot. Emellett pedig közérthetően magyarázza el, hogy mi is a pánik. Tulajdonképpen kiknek írja a könyveit: a szakmának, vagy laikusoknak?


Én egészen addig, amíg 2004-ben megjelent az antidepresszánsok hatástalanságáról szóló tanulmányom naiv voltam a pszichiátriát és a pszichológus szakmát illetően. Nem gondoltam, hogy ennyire velejéig romlott a pszichiátria és tényleg csak az üzletről szól. Azt az írást a Magyar Pszichiátriai Társaság (MPT) egyik leköszönt elnöke is látta, félévi záró dolgozatként adtam be hozzá és ötöst adott rá. Majd ezek után az MPT akkori elnöke is megnézte, neki helyesírásra vonatkozó javítási javaslatai voltak. Így, amikor megjelent a Mozgó Világban a tanulmány közérthetőbb változata természetesen fel sem merült bennem, hogy én ütközetbe indulok. Ehhez képest azóta kirúgtak, bepereltek, mindennek elmondtak. Ezek után én már a Depresszióipar könyvemet is a szakmán kívüli embereknek írtam, mert rájöttem, hogy nem a szakmát kell felvilágosítani, hiszen ők pontosan tudják, miről van szó.

Azt a pert, amit az MPT indított Ön ellen, elvesztette. A bírósági döntés szerint ön a Mozgó Világban megjelentetett Buli, hanta SSRI című tanulmányával megsértette az MPT jó hírnevét. Bár az MPT elállt a 30 milliós kártérítési kérelemtől, ön bocsánatot kért.

Lezárult a per, de én nem nevezném vesztésnek. Ha az embert lekötözik és közlik vele, hogy most ez az úthenger szépen át fog rajtad menni, aztán mire odaér az úthenger az illető kiszabadítja magát és elszakad egy kicsit a nadrágja, akkor az az ember nincs legyőzve. A pszichiátriai társaság nagyágyúval kezdett lőni rám, én pedig a per végén kiadtam egy olyan nyilatkozatot, hogy amennyiben a cikkemnek van olyan olvasata, amely bántó lehet, akkor elnézést kérek. A nyilatkozatban is benne volt, hogy „de a cikkben megfogalmazott állítások tartalmához továbbra is ragaszkodom”. Tehát nem azt jelenti, hogy amit tettem megbántam, megijedtem, visszavontam a nézeteimet, mint ahogy ezt például később Buda Béla nyilatkozta.

Azóta hogy reagálja le az MPT a ténykedéseit? Az új könyvei, cikkei is kiváltanak még ilyen szakmai vitákat?

Mindig is azt a stratégiát folytatták, hogy inkább meg sem említik a nevem, nem vesznek tudomást rólam, pedig lehet, hogy többet profitálnának belőle, ha felhasználnák, amiket leírok. Elneveznek engem szcientológusnak és innentől nem kell engem olvasni, nem kell velem foglalkozni.

Mit gondol arról, hogy többen a nézeteit a szcientológia nézeteivel azonosítják?


Nevetségesnek érzem. Nekem alaptételem, amit a pácienseimnek is mindig mondok, hogy bárki bármit mond, az nem arról szól, akinek mondják, hanem arról az illetőről, aki mondja. Ha megnyilvánulunk, az mindig rólunk szól. Aki engem szcientológusnak nevez, az saját magáról azt árulja el, hogy demagóg és korlátolt.

Szendi Gábor

Eredetileg programozó matematikus diplomát szerzett, majd elvégezte a MAFILM forgatókönyvíró iskoláját majd a Társulás Stúdióban dolgozott, írt egy nagyjátékfilmet és két tévéfilmet. Miután a filmstúdió megszűnt könyvkötésből élt, majd 32 évesen jelentkezett a pszichológia szakra, amit kitűnő eredménnyel végzett, majd klinikai szakpszichológusként dolgozott a SOTE Magatartástudományi Intézetében.

2004-ben megírta az antidepresszánsok hatástalanságáról szóló záródolgozatát, amely 2006-ban a Mozgó Világban is megjelent Buli, hanta, SSRI címmel. 2007-ben a Magyar Pszichiátriai Társaság bepereli személyiségi jogainak megsértése miatt és 30 millió kártérítési igényt jelentett be. Eközben kirúgják a Magatartástudományi Intézetből. 2008 szeptemberében a per lezárult, az MPT visszavonta a kártérítési igényt, Szendi közzétette nyilatkozatát, melyben elnézést kér, ha cikkének lenne sértő olvasata. A cikkben leírt véleményét azonban továbbra is fenntartja.

Nem nagyon hallani más pszichológust, vagy pszichiátert, aki szintén felemelné a hangját az Ön által emlegetett visszásságok ellen. Van a szakmának olyan része, aki osztja az ön pszichiátria ellenes véleményét?

Ha van, akkor azok jól titkolják. Ez egy nagy probléma. Ismerek összesen három pszichiátert, aki már nem hajlandó gyógyszert felírni. Hébe-hóba ír nekem egy pszichológus, vagy pszichiáter, hogy egyetért azzal, amit csinálok, de nem jut eszükbe, hogy mondjuk megkérdezzék, megírhatják-e véleményüket a weboldalamra. Amit én teszek, ahhoz némi elszántság kell, és sokan „kisembernek” érzik magukat az ilyesmihez.

Pánik című könyvében azt állítja, hogy a depresszióhoz hasonlóan a pánikot is félelmetes, gyógyszerekkel kezelendő betegségként állítják be, holott az tulajdonképpen természetes életjelenség. De nem arról van szó, hogy egy valóban létező problémára reagált a gyógyszeripar és a pszichiátria, a pánik nem egy ma nagyon is jellemző kórtünet?


Ez nem így működik. Ha kitalálnak egy gyógyszert, ahhoz a gyógyszerhez betegeket kell keresni. Ez történt a depresszióval is. Érdekes, hogy míg kezdetben egymillió emberre 50 depressziós jutott, ma ez a szám 150 000. Az ipar el akar adni. A pánikbetegek száma nem attól nőtt meg, mert korspecifikus, hanem azért, mert úgy állították fel a pánik kritériumrendszerét, hogy abba minden szorongásos tünet beleillik, ezért rengeteg a pánikbeteg. Ugyanez volt a hiperaktivitással is. De a szociális fóbia fogalma sem létezett régen. Az antidepresszáns-gyártók új piacot kerestek, így találtak rájuk. Aztán csináltak olyan vizsgálatokat, amiből kiderült, hogy a gyógyszerek erre is hatnak. Felvilágosítási kampányba kezdtek, mire az emberek rájöttek, hogy ők azért nem haladnak a ranglétrán, azért nincsenek barátaik, azért visszahúzódók, mert szociális fóbiásak. És persze, hogy bevették a gyógyszert, amiről azt ígérték nekik, hogy egy csapásra sikeresebbek és boldogabbak lehetnek. Ez a medikalizáció lényege: Aki eddig félénk volt, az elkönyvelte, hogy ilyen a személyisége. De a propaganda hatására azt fogja gondolni, hogy valójában beteg, és ezt a betegséget kezelni kell.

Visszatérő kritikája, hogy az antidepresszánsok hatásosságát világszerte hamisított kutatási eredményekkel igazolják. Ha léteznek ilyen csalások, akkor ezeknek nincs következménye?


Az a legmegdöbbentőbb, hogy nincs. Nem arról van szó, hogy egy számot átírnak, bár ez sem kizárt. A következő a menet: a gyógyszeripar megbízza a kutatást végző céget, aki nagyon érdekelt, hogy sikeres legyen a kutatás, mert különben legközelebb nem őt fogják megbízni. Ha mégsem sikerül a vizsgálat, akkor a gyógyszercéget nem lehet kötelezni, hogy azt drága pénzen publikálja. Ezért nem közli, viszont a sikereseket annál több helyen és még konferenciákon is előadja. Aki az összefoglaló tanulmányokat írja, az nem fog detektív munkába kezdeni, hogy kiderítse, hány eltitkolt vizsgálat van, így megírja, hogy a szer fantasztikusan működik, a pszichiátriai társaságok pedig ezekre mutogatva bizonyítják, hogy valóban ezekkel kell gyógyítani a beteget. Tehát úgy csinálnak hülyét a világból, hogy senkit nem lehet felelősségre vonni. Az információtörvényre hivatkozva azonban a független kutatók a nem publikált vizsgálatok adataihoz is hozzáférnek, na meg fiókban is kotorásznak, és így bizonyítható volt, hogy az antidepresszánsok az összes vizsgálat fényében teljesen hatástalanok. Már elkezdődtek olyan próbálkozások, hogy legyen egy olyan adatbázis is, amiben minden elkezdett vizsgálatot be kell jelenteni, így bármi is lesz az eredménye, muszáj lesz bevallani az eredményt.

Azt állítja, hogy az eltitkolt vizsgálatokat figyelembe véve kiderül, hogy az antidepresszánsok hatása a depresszióra nulla, sőt számos veszélyes mellékhatásuk van. Akkor azt mégis mivel magyarázza, hogy mégis sok beteg állítja, hogy jobban van tőle?

Az antidepresszáns nem hatástalan vegyület, sokféle van és sokféle emberre különbözőképpen hat. Egy részük stimulánsként is működik. Van, aki feldobódik tőle, de néhányan e hatás miatt öngyilkosak lesznek miatta. A mesterséges feldobódás az nem a depresszió meggyógyítása. Az antidepresszánsoknak semmiféle depresszióellenes specifikus hatása nincsen. Aki szedi, az jobban fog aludni, sőt megnő az alvásigénye a szer nyugtató hatása miatt, jobb lesz az étvágya, meghízik – de anyagcserezavart és cukorbetegséget is okozhat -, és már nem sír, mert közömbössé vált. Formálisan véve a „depresszió” tüneteit látszólag azt mondhatjuk, hogy meggyógyult. De azt nem kérdezik, hogy nevetni szokott-e, mert valószínűleg azt sem, sőt, akkor sem tudna sírni, ha akarna, ha indokolt lenne. Mert az antidepresszáns kikapcsolja a frontális lebenyt ezért is nevezik a hatását kémiai lobotómiának. De az érzelemmentesség megint csak nem a depresszió meggyógyítása. Azon túl a placebo hatásról is beszélhetünk. Sok ember elkezdi szedni, hisz benne, ezért jobban érzi magát, és elkezd változtatni az életén, amitől elmúlik a depresszió. Az is érdekes, hogy a kutatások szerint a depresszió a legtöbb embernél átlagosan fél év alatt magától elmúlik, ehhez képest milyen érdekes, hogy a pszichiátria abból indul ki, hogy minimum 6 hónapig kell szedni a szert. Valószínűleg, ha aszpirint szedett volna hat hónapig, akkor is meggyógyult volna, de nem az aszpirintől. A depressziót általában az élethelyzetek okozzák, amelyek fél év alatt vagy rendezőnek, vagy az emberek megszokják őket. Az evolúciós pszichológia szerint például a depresszió nem is betegség, csak egy adaptív válasz. Ezért is tud bárki depressziós lenni.

Szendi Gábor
Forrás: www.mesterkurzus.hu

Sokszor a pszichoterápiát ötvözik a gyógyszeres terápiával. Mit gondol arról, ha egy pszichológus azt mondja, hogy páciensének szüksége van antidepresszánsra is, hogy sikeres legyen a terápia?


Azt gondolom, hogy az ilyen pszichológus adja vissza a diplomáját. Ha nem pszichotikus esetről van szó, mert az más, ha valaki például hallucinál. De ha egy pszichológus azért, mert ő nem tudja az illető depresszióját kezelni, javasol egy hatástalan, sőt káros gyógyszert, azt felháborítónak tartom. Akkor meg kell mondani, nem tud rajta segíteni. Lehet, hogy más tudna, lehet, hogy más sem.

Van olyan, hogy valakin nem lehet segíteni?

Persze. Sok tényező miatt kudarcba fulladhat egy pszichoterápia. Bizonyos verbális készséget, önismeretet, intelligenciaszintet és aktivitást feltételez. A gyógyszeres kezelés és a pszichoterápia között ez a lényeges különbség, hogy a pszichoterápia nem passzív, hanem aktív embert igényel és autonómmá teszi az embert. A cél, hogy vegye kezébe a sorsát. Az ő személyiségét, az ő sorsát ő hozta létre, ő is fogja tudni megváltoztatni. Nem pedig egy külső erő, egy idegen ember. A gyógyszer meg aztán végképp nem. Hát mi köze a gyógyszernek a sorshoz, meg a lélekhez!?

A pszichoterápia teljesen veszélytelen dolog? Nem tud károkat okozni a betegben?


Persze, hogy tud. A fő veszély az, hogy a pszichológus személyisége a munkaeszköz. Baj, ha a pszichológus személyiségével vannak problémák. Mondjuk nem oldotta meg azt, amit a páciensnél kellene megoldania. A pszichológus az életével, a személyiségével hitelesíti a munkáját. Az nem elég, ha valaki megtanulja a szakmát, ha tudja, hogy kell kérdezni. A pszichológus szakmunkás nem a pszichológus ideál. Én azt gondolom, hogy a pszichológus azért van, hogy váltsa meg a másik embert. Én nem hiszek abban, hogy aki saját maga életét nem tudta rendbe szedni, az a másét rendbe tudná tenni. Azért csőd az ilyen pszichológus, mert a saját szakmáját nem tudja.

Ön elszántan harcol az igazságért, hogy kiderüljön a dolgokról, mi van a hátterükben. Ön szerint az igazság kiderítése az egyéni pszichoterápiában is ennyire fontos? Nincs olyan, hogy az igazság rombol?

Ez nagyon függ az egyéni tűréshatártól is. Előfordul, hogy valaki azzal jön hozzám, hogy hipnózisban derítsük ki, mi történt vele gyerekkorában. Erre azt szoktam mondani, hogy miért kéne kideríteni? Vajon nem azért nem tud visszaemlékezni valamire, mert jó oka van arra, hogy ne tudja? Nem biztos, hogy mesterségesen mindent elő kell bányászni, mert amit előbányásztunk, azt már nem lehet visszaföldelni. Viszont más dolog az igazságtétel. Akit sérelem ért, annak elégtétel jár.

És mi a helyzet a csodákkal? Vajon hogyan hat egy vallásos emberre, ha az Isten az agyban című könyvében azt olvassa, hogy az égő csipkebokor nem csodás jelenés, hanem egy epilepsziás tünet? Megéri mindenről lerántani a leplet, tudományos, racionális magyarázatot találni egy vallásos csodára?


Tulajdonképpen nincs átjárás a két világnézet között. A materialista megközelítésben fejet kell hajtani a tények előtt. Ahogy én nem tudom elképzelni, hogy van Isten, úgy fordítva sem működik a dolog. Akármilyen kiábrándító, leleplező dolgot is olvas egy hívő, még ha ötezer csodáról is mutatják ki, hogy az nem csoda, nem fogja azt gondolni, hogy nincs Isten. És igaza van. A könyvem sem arról szól, hogy Isten van, vagy nincs, ezt nem tudjuk eldönteni. Arról szól, hogy mit tud kezdeni a tudomány azokkal a dolgokkal, amit misztikus eseményekként kezeltek.

Az ön világlátásában a csoda nem létezik?

Attól függ, hogyan definiáljuk a csodát. Ha nem akarjuk kidobni az ablakon ezt a szót, akkor azt is mondhatjuk, hogy az is csoda, ha valaki hat métert tud ugrani. Vagy, az a nő, akiről a könyvemben is írok, aki koncentrációval elő tudta idézni a stigmákat. Vagy az, ha rákos betegek, akikkel közlik, hogy egy hónapjuk van hátra, meggyógyulnak és élnek vígan. Ezek csodák, hisz nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy mindezek bekövetkezzenek, vagy olyan rejtett képességekre derítenek fényt az emberi testben vagy lélekben, amiket ma még nem tudunk megmagyarázni. De én hiszem, hogy meg lehet magyarázni. Az én könyvem nem azt mondja, hogy nincs csoda, inkább áthelyezi a hangsúlyt: nem az a csoda, hogy valahol van egy transzcendentális lény, aki időnként intézkedik, és akkor valami történik a földön, hanem az, hogy az emberi test és lélek mi mindenre képes.

Szendi Gábor eddig megjelent könyvei:
Antidepresszáns és placebo - 2004. Budapest, OAI
Depresszióipar - 2005. Budapest, Sík Kiadó
A nő felemelkedése és tündöklése - 2008. Budapest, Jaffa
Isten az agyban - 2009. Budapest, Jaffa
Pánik: tények és tévhitek - 2009. Budapest, Jaffa

Egyéb témák, amikkel foglalkozik, melyekben publikál (A teljesség igénye nélkül):
A mammográfia hasznosságának kérdése
A melanoma és a napozás kapcsolata
A tejfogyasztás egészségre gyakorolt hatása
A meddőség evolúciós értelmezése
A D-vitamin és a rák
A koleszterin
A hiperaktivitás
Az omega-3 pszichés hatásai

Legközelebb miről fog írni?

Valószínűleg az lesz a könyv címe, hogy Paleolit étrend. Arról fog szólni, hogy az ember hogyan tért le az evolúció ösvényéről a táplálkozását illetően, amikor 10-15 ezer évvel ezelőtt kénytelen volt változtatni, mert megnőtt a népesség. Ez persze ideig-óráig jó volt arra, hogy ne haljon éhen, de a mai civilizációs betegségek is ebből a tévútból fakadnak.

Nem tart attól, hogy meggyanúsítják, hogy ismét olyanról ír, amihez nem ért, hisz nem ez a szakmája?

Volt is már egy csörtém a koleszterin kapcsán egy olyan szakemberrel, aki hisz a koleszterin hipotézisben, és ebből él. Szóval fog nekem ez a könyv ellenségeket szerezni, az biztos. Én azt mondom, hogy, aki egy tudományegyetemet elvégez, az a tudományos gondolkodás szabályait sajátítja el, amikkel bármilyen tudományterületbe beleáshatja magát és megértheti azt. A foglalkozást nem szabad összetéveszteni tudással. Miért, Galilei az mi volt: fizikus, vagy csillagász? Michelangelo, Da Vinci mi volt? Ma mindenki elkezdett specializálódni és védi a kis szakterületét, mint valami kiskakas a szemétdombot, mondván ahhoz csak ő ért. Hát nem. Aki elsajátította szakmája dogmáit, amit mellesleg a gyógyszeripar is hathatósan támogat, az már nem képes a tisztánlátásra. Az interdiszciplinitás a fejlődés szempontjából nagyon fontos. Annak, aki azt gondolja, hogy „maga csak ne gondolkozzon az én területemben”, azt üzenem, hogy inkább ő is gondolkodjon az enyémben. Tegye meg azt, hogy tágabbra nyitja a határait és olyan dolgokat fog meglátni, amit eddig még nem.
20 hozzászólás

KGE 2009. július 17.

Nagyon jó cikk, gratulálok!

Gál Zsuzsa sámánnő 2009.07.17. 2009. július 17. 05:13

Nagyon tetszik Szendi Gábornak a tudományokhoz való hozzáállása. A könyveit egy kivételével olvastam, s mindegyikkel egyetértek. Tapasztaltam, hogy ha sokat használjuk a képességeinket, akkor az agy megfelelő területei "megizmosodnak".

Szoror 2009. július 17. 05:54

Várom az új könyvét,természetgyógyászként naponta találkozom a gyógyszeripar förtelmeinek következményével. Az embereknek a tájékoztatása nagyon hiányzik,bizonyára nem véletlenül.

ibitop 2009. július 17. 08:05

Kedves Gábor!

Mindennel egyetértek, amit leírt, ám egy megjegyzését korrigálnék. Szcientológus vagyok ugyanis. "...hogy innentől kezdve nem kell engem, olvasni....." már elnézést, de ha ilyet ír legyen naprakész!
Benne vannak a net oldalaink abban a 10-ben, amelyre az emberek a leggyakrabban kattintanak, és a világ 15 legnagyobb nyelvére lefordítva az ÖSSZES városi könyvtárban megvannak -és forognak!- az ALAPOK csomagjainkkal együtt több tucat irodalmunk. Igen, az emberek olvasnak minket, augusztusban kezdődik a budapesti Ideális Ogunk építése, már 28 van folyamatban a világon, pár meg is épült. Tel, Aviv, Harlem, Dallas, Texas, Los Angeles, Tampa, Brüsszel, Dél Afrika, Róma, stb, több tízezer négyzetméter alapterülettel. Szóval lényeg a lényeg: igenis, tudnak rólunk, és érdeklődnek felőlünk! Szóval ne sajnálja, ha szcientológusnak nézik! Annál nagyobb olvasottsága lesz. Amit az Igazságga kapcsolatban írt, mélységes elismerésem tisztelem, és örülök neki, és sok sikert kívánok minden érintett érdekében.
Üdv.

_ii_ 2009. július 17. 10:42

kedves ibitop!

itt nem a scientológiáról volt szó, ne népszerűsítsd légyszíves. te azt állítod, nem is kell. szerintem se. a butaságbiznic a legnagyobb üzlet manapság. nem kell toborozni. itt se. szendi nevével se.

andy 2009. július 17. 12:11

Ismét szenzációs példája a jó gondolkodásnak ez a cikk, a beszélgetés. Tökéletesen egyetértek - mert 30 év óta ezt vallom -, hogy az ember saját magáért felelős, és arra kellene megtanítani mindenkit, hogy "tudjon" élni, gondolkodni, célokat kitűzni és terveket készíteni - és tudja, honnan szerezze be ehhez a tudást és az erőt. A gyógyszeres pszichiátria pont ezt az egészet helyettesíti, elhülyíti és lealacsonyítja az embert magatehetetlen beteggé.
Másrészt egyetértek a PÉLDA erejével. Ha egy pszichológus, pszichiáter képtelen jó kapcsolatokra, 5-ször elválik és veri a gyerekét, aki már szóba sem áll vele (ismerek jónéhány ilyet!!) - hogy mer másoknak tanácsokat osztogatni?!? Elképesztő bűncselekmény...

jesmi 2009. július 18. 18:05

Sajnos rá kellett jönnöm hogy Szendi Gábornak igaz van,megjártam pszichiátriát , de akkor még Honvéd Kórházban voltam , ahol hála, olyan orvosok voltak akik elvették tőlem akkor divatos nyugtatókat és tisztán csak terápiát - egyéni- csoport.alkalmaztak ,majd AT.

Sajnos később máshoz kerültem aki újra lekezdte írni gyógyszereket az orvos aki elvette pszichiáter volt és szerinte felesleges volt
Ő már 15 éve nem él

jesmi 2009. július 18. 18:22

Nagyon bízom Szendi Úrban és nagyon jónak tartom, könyveit
Sajnos hogy kevés ilyen hozzá állású ember tudós van,
Hiszen az orvosok is félre vannak vezetve

szivecske a tévémami. 2009. július 21. 07:59

Én is nagyon egyetértek Szendi Úrral.
Az orvostársadalomnak egy kötelező protokoll szerint kell haladni, amikor a beteget kezeli.Teletömik az embereket kémiai anyagokkal.Ezzel függüséget okoznak. Rengeteg a melékhatás,károsodk a sok méreganyagtól a májfunkció,ezért ujabb és ujabb készitmények válhatnak szükségessé.A pszichiátriai betegségek néhány fajtája nagyon jól kivédhető lenne, ha az embereknek emberhez méltó életminőségük lenne.Nem kelene rettegni a munkanélküliségtől, nem kellene állandóan bizonyitási kényszeben szenvedni.Az élet történései generálják a depit.Én sem hiszek Istenben sokakkal együtt.Az ima nem old meg semmit. Max a hivő emberek pszichoszomatikusan jobban lesznek, de valóban az agyakban lehet egyenként az Isten.Igaz az enyémet ugy hivják, hogy Friderikusz Sándor, de Ö legalább létezik,és sok csodás dolognak a szellemi atyja és kivitelezője. Nekem akkor múlik el minden testi és lelki tünetem, ha Ó képben van. A fogyókurás szerek sem fognak hatni, mert akkor kinek adják el a következő adagot, ha valaki sikeresen lefogyna. Sajnos én sokat szedtem már, mivel a kajával kapcsolatban akaratgyenge vagyok.Egy volt ami hatott.Kábitószernek minősitették.Pedig sok gyógysze kábitószer még, nem csa pont a Teronac.El kell tartani a betegekből, betegségekbő élő haszonlesőket, ugyanúy ahogy a műszaki cuccokat is rövid távra tervezik ne sokáig lehessen használni, mert ki venné meg a következőt!

stellium 2009. július 21. 08:11

R. D. Laingnak van egy története, melyben egy fülfájós embert irányítottak hozzá a pszichiátriára. A kliensnek (talán Ír kikötőmunkás?) el nem múló fülfájása volt, amit semmilyen gyógyszeres kezelés nem gyógyított. Laing volt az első, aki megkérdezte a páciensét, hogy szerinte miért fáj a füle. A kikötőmunkás elmesélte, hogy munkába menet egy téren megy át, ahol egy meztelen női szobor áll, ő mindig odanéz, és az őrangyala ekkor mindig úgy fültövön vágja, hogy az aztán egész nap cseng (ír katolikusról van szó), s hazafelé ugyanez történik. Laing nem röhögött, nem küldte dili házba, nem akarta gyógyszerekkel kezelni... Csupán annyit tanácsolt, hogy ezentúl kerülje el a teret, s más útvonalon járjon dolgozni és haza. S láss "csodát", többet nem fájt a füle...

stellium
(http://www.stelliumpress.hu)

Betti 2009. július 21. 09:42

k.ordog@richter.hu

xyz 2009. augusztus 4. 23:28

ő egy szcientológus

xenu betege

na csak hogy az igazságot is tudjátok
amúgy jó dolgokat mond

xyz 2009. augusztus 5.

"Gál Zsuzsanna sámánnő"

ez olyan kurva vicces

biztos egy elvált ezoterika felé hajló boldogtalan és dugatlan BUTA nőszemély lehet aki így nevezi magát

hahaaaa
hihiiii

nevetek

bocs zsuzsi

de csak neveteka neveden

xyz 2009. augusztus 5.

használd csak a megizmosodott agyféltekéd
de ha végre egy normális férfival találkoznál aki megadja ami kell
már nem is kéne olyan nagyon az az izmos agyféltek
mosogatnál és főznél mint a kisangyal mert másra se tudnál gondolni csak arra a FÉRFIRE aki lerendezett elöző este
megadta amire egy nőnek szüksége van a kiegyensúlyozottsághoz


na ha valami akkor ez hiányzik manapság
ez a kurva nagymigazság

peace;-)

xyz 2009. augusztus 10. 01:04

basszus
annyira lerí erről az emberről hogy imádja hogy imádják a mai buta budapesti nők

ő is csak egy kurva pinavadász bárhogy rejtegeti magát
;-)

xyz 2009. augusztus 10. 01:11

vagyis igazából az jön le
hogy már nem menő
és ki az aki még beszed bármilyen gyógyszert egy "felvilágosult" társadalomban?
én csak harminc vagyok és a környezetemben soha senki

de ez a srác még próbál erről gyorsan mielőtt felnövünk egy bőrt lehúzni
nehogy túl késő legyen

kedves szendi meg az összes agyhalott igazából szánni való generációd:

kapjátok be
béna ezo béna ezo generáció
szegény emberek
;-)


éljen a szabadság

viva la vida
;-)



próbálja még a buta

kedves 2009. augusztus 15. 01:38

Kedves xyz! A szinted kb. egy éretlen kamaszé, aki önálló, előremutató gondolatok helyett csak kritizál, leszól és lázad. Nem te vagy véletlenül kielégületlen? :-)

xyz 2009. augusztus 24. 23:28

"kielégületlen" gördeszkás kamasz maradok belül mindig egy kicsit;-)

ez nem baj
ha túl komolyan venném magam az nem én lennék

nevess sokat kedves
például az én hülye részeg beírásaimon
amitől másnap ég a fejem

ez már önmagában is vicces
;-)

éljen Szendi!!

xyz 2009. augusztus 24. 23:41

hiába járok ingben
hiába van jó állásom
hiába olvasok állandóan
hiába vagyok bölcs(he he)
hiába írogatok itt neked

hiába eszek e nélkül
hiába sportolok
hiába zenélek
hiába alkotok
hiába segítek
hiába keseredek


mindig csak egy kamasz lesz egy kicsi
egészen pici részem
belül
aki mindig kételkedik
és aki tudja nem komolyan venni az életet
mert az rohadt ellenszenves
és vicces

és aki tud rohadtul nevetni a barátaival úgy hogy sírjon
;-)
ezt kívánom neked is

madárlány 2010. január 18. 11:52

Mélységesen egyet értek Szendi Gábor soraival. Nagyon örülök, hogy teljesen véletlenül rátaláltam a neten. /Ja és Feldmár Andrásra/ Sajnos én még a hálóban vagyok, de remélem, hogy sikerül
kiszabadulnom belőle.

Fonott cipő, fűtető, szoborpark és zöld mező - Oslo

Fonott cipő, fűtető, szoborpark és zöld mező - Oslo

Az Economist magazin 2006. januári listája szerint Oslo a világ legdrágább városa. Most 2010-van, én odalátogattam és meg kellett állapítsam, hogy Oslo még mindig a világ legdrágább városa. Talán a ...

Rss Ikon
H i r d e t é s

A Kultúrpart programajánlója

Illeszd be a saját oldaladra! Katt ide!

Másold ki a fenti kódot, illeszd be az oldalad forrásába, így az olvasóid mindig értesülhetnek a Kultúrpart programajánlatairól.

F u t á r    a j á n l a t